Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Emniyet Genel Müdürlüğü
  • Samsun Valiliği

İl Emniyet Müdürlükleri

SAMSUN EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
SAMSUN EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
SAMSUN EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    İl Emniyet Müdürümüz Hakkımızda Etik İlkeleri Tarihçe Şube Müdürlükleri İlçe Emniyet Müdürlükleri / Amirlikleri Projelerimiz Polisevi Şehitlerimiz Sıkça Sorulan Sorular
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Gözetim İhbar / Şikayet Silah İşlemleri Özel Güvenlik İşlemleri Eğitim İşlemleri Kamu Hizmet Standartları
  • İŞLEMLER
    İhbar EDS Noktaları Sınav Sonuç e-Devlet Hizmetleri Kiralık Araç Bildirim Sistemi
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Kamu Spotları
  • İLETİŞİM
    İl Emniyet Müdürlüğü İlçe Emniyet Birimleri Polis Merkezi Amirlikleri
°C
9
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • İl Emniyet Müdürümüz
    • Hakkımızda
    • Etik İlkeleri
    • Tarihçe
    • Şube Müdürlükleri
      • Asayiş Şube Müdürlüğü
      • Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü
      • Çevik Kuvvet Şube Müdürlüğü
      • Çocuk Şube Müdürlüğü
      • Havalimanı Şube Müdürlüğü
      • Göçmen Kaç. Müc. ve Hudut Kapıları Şube Müdürlüğü
      • Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Ş. Müd.
      • Bilgi Teknolojileri ve Haberleşme Şube Müdürlüğü
      • Özel Güvenlik Şube Müdürlüğü
      • Polisevi Şube Müdürlüğü
      • Silah ve Patlayıcı Maddeler Şube Müdürlüğü
      • Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğü
    • İlçe Emniyet Müdürlükleri / Amirlikleri
    • Projelerimiz
      • ÇOGEP Projesi
    • Polisevi
    • Şehitlerimiz
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Gözetim İhbar / Şikayet
    • Silah İşlemleri
    • Özel Güvenlik İşlemleri
    • Eğitim İşlemleri
    • Kamu Hizmet Standartları
  • İŞLEMLER
    • İhbar
    • EDS Noktaları
    • Sınav Sonuç
    • e-Devlet Hizmetleri
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM
    • İl Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Emniyet Birimleri
    • Polis Merkezi Amirlikleri
HİZMETLERİMİZ
  • Kolluk Gözetim İhbar / Şikayet
  • Silah İşlemleri
  • Özel Güvenlik İşlemleri
  • Eğitim İşlemleri
  • Kamu Hizmet Standartları

Silah Ruhsat İşlemleri

        

        * Silah Bulundurma Ruhsat işlemleri mernis adresinin bulunduğu İlçe Emniyet Müdürlükleri/Amirlikleri tarafından yapılmaktadır.

        * Silah Taşıma Ruhsat işlemleri İl Emniyet Müdürlüğü Silah ve Patlayıcı Maddeler Şube Müdürlüğü tarafından yapılmaya devam edilmektedir.

        * Müracaat işlemleri için e-devlet üzerinden randevu alınması gerekmektedir. Randevusuz müracaat kabul edilmemektedir.

 

 

 
 

 

 
2025 YILI SİLAH RUHSAT HARÇ BEDELLERİ
 
   RUHSAT TÜRÜ SÜRESİ HARÇ ÜCRETİ
 
Taşıma Ruhsat Harcı 5 Yıl 79.002,00 TL
Bulundurma Ruhsat Harcı 5 Yıl 25.282,70 TL
Yivli Av Tüfeği Taşıma Ruhsat Harcı 5 Yıl 79.002,00 TL
Yivli Av Tüfeği Bulundurma Ruhsat Harcı  5 Yıl 25.282,70 TL
Yivsiz Tüfek Ruhsatı Harcı 5 Yıl 611,20 TL
Taşıma Ruhsatı Kart Ücreti 5 Yıl 
1.500,00 TL
Bulundurma Ruhsatı Kart Ücreti 5 Yıl 
1.100,00 TL
Yivsiz Tüfek Ruhsatı Kart Ücreti 5 Yıl 
600,00 TL
Kurusıkı Kart Ücreti 5 Yıl 
150,00 TL
 

 
 

Bulundurma Ruhsatı Verilmesi
Madde 4--(Değişik: 02.12.1999 99/13749 4.Md) Silah ruhsatı almasına engel hali bulunmayan, yirmi bir yaşını doldurmuş her Türk vatandaşı bulundurmak amacıyla silah satın alabilir. Bulundurmak amacıyla silah ruhsatı almak isteyenler, ikamet ettikleri il valiliğine müracaat ederler.
Bulundurma ruhsatı, meskende veya işyerinde olmak üzere iki şekilde düzenlenebilir.
Bulundurma ruhsatlı silahların atış poligonu da dahil, zorunlu hallerde bir yerden başka bir yere nakli, mahallin en büyük mülki amirinin vereceği Silah Nakil Belgesi ile mümkündür. Bu belgede belirtilen gün ve güzergah dışında silah, mesken veya işyeri dışına çıkarılamaz. Taşıt araçları işyeri veya mesken sayılmaz.
Bulundurma ruhsatlı silaha sahip kişiler, mesken veya işyerlerini daimi olarak değiştirmeleri halinde yeni adreslerini ruhsatı veren mülki amirliğe bildirerek silah nakil belgesi almak ve yeni adreslerinin kayıtlara geçirilmesini ve ruhsatına işlenmesini sağlamak zorundadırlar. Ruhsatlı silahın bulundurulacağı yeni adresin başka bir mülki sınır içinde olması halinde, silaha ait bulundurma dosyası yeni adresin bulunduğu mülki amirliğe nakledilir. Dosyanın nakledildiği mülki amirlikçe harç alınmaksızın yeniden bulundurma ruhsatı düzenlenir.
Taşıma Ruhsatı Verilmesi
Taşıma ruhsatları nereden verilmiş olursa olsun, 6136 Sayılı Kanunun Ek -1 inci maddesinde belirtilen yerler haricinde her yerde ve her zaman geçerlidir. Birden fazla ruhsatlı silaha sahip olanlardan durumları silah taşımaya uygun bulunanlara istekleri halinde mevcut silahlarının her biri için harç alınmak suretiyle ayrı ayrı taşıma ruhsatı verilebilir.
Demirbaş silahların kurum ve kuruluşun silah taşımaya yetkili birden fazla personeli tarafından taşınması mümkündür.
Can Güvenliği Nedeniyle Silah Taşıma Ruhsatı Verilmesi

Can Güvenliği Nedeniyle Silah Taşıma Ruhsatı Verilmesi
Madde 7-(Değişik: 02.12.1999 99/13749 6.Md., 01.05.2002 2002/4158 Md.1)
İl valileri;

a) Yaptıkları iş, sosyal, ekonomik, kültürel ve mesleki faaliyetleri ya da bulundukları yer ve zaman itibarıyla can güvenliklerinin ciddi ve harici tehdit ve tehlikelere maruz kalacağı kuvvetle muhtemel olduğu anlaşılan Türk vatandaşları ile karşılıklılık esasına göre ülkemizde çalışma ve ikamet izni sahibi yabancı uyruklu şahıslara,
b) Şehit olan kamu görevlilerinin, korucuların, Türk Silahlı Kuvvetleri mensupları ile er ve erbaşların eş ve çocukları ile anne ve babalarına,
c) Bakanlığın muvafakatı alınmak şartıyla, 3419 sayılı Bazı Suç Failleri Hakkında Uygulanacak Hükümlere Dair Kanun uyarınca teslim olan veya güvenlik kuvvetlerine yardımcı oldukları için koruma altına alınanlara talepleri halinde silah taşıma ruhsatı verebilir.

Ancak, (a) bendinde geçen şahısların can güvenliklerinin ciddi ve harici tehditlere maruz kalacağının kuvvetle muhtemel olup olmadığı hususu valiler tarafından takdir edilir.
Bu ruhsatlar, gerektiğinde veya veriliş sebebinin ortadan kalkması halinde, geçerlilik süresine bakılmaksızın geri alınabilir.

6136 Sayılı Kanunun Ek-1.Maddesi
A)-Duruşmalarda, mahkeme salonlarında, hastanelerin psikiyatri bölümlerinde, akıl hastanelerinde, ceza ve tutuk evleri ile her türlü ıslah ve infaz kurumlarında veya bunların eklentilerinde,
B)-Öğrenci yurtlarında, eğitim ve öğretim kurumlarında, siyasi parti toplantılarında, izinli veya izinsiz yapılan toplantı ve gösteri yürüyüşlerinde, sendikalarda, dernekler veya bunlara yönetim ve yapı olarak doğrudan doğruya bağlantılı olan yerlerde veya bunların toplantı veya kongrelerinde, her türlü spor karşılaşma veya yarışmaların yapıldığı yerlerde, kanuna uygun veya kanuna aykırı olarak yapılan grev ve lokavt yapılmakta olan iş yerlerinde,
C)-Türkiye Büyük Millet Meclisi ana binaları ile Meclis Başkanlığınca belirlenen yerlerde,
ateşli silahlar taşınmaz.

(A) ve (B) bentlerinde sayılan yerlerde, 6136 Sayılı Kanunun 7. maddesinin 1, 2, 3 ve 4numaralı bentlerinde belirtilen kişiler ile bu yerlerde güvenlik için görevli bulunan polis ve jandarma personeli,
( C ) bendinde sayılan yerlerde, bu yerlerin güvenliği için görevli bulunan polis, jandarma ve T.B.M.Meclisi Muhafız Taburu personeli silahlarını taşıyabilirler.

(A), (B) ve (C) bentlerinde sayılan yerlere silahla giren veya buralarda silah taşıyan kişilerin taşıma ruhsatları, yönetmeliğin 16. maddesinin (j) bendi gereğince bulundurma ruhsatına dönüştürüldüğü ve bir daha kendilerine, yeni edinecekleri silah dahi olsa, taşıma ruhsatı verilemez.

Taşıma veya Bulundurma ruhsatlarının geçerliliği, onay tarihinden itibaren 5 (beş) yıl olup, Maliye Bakanlığının o yıl için belirlediği silah taşıma veya bulundurma harcı alınmak şartıyla, her 5 (beş) yılda bir yenilenir.
Taşıma ve Bulundurma Hakkının Kaybı
Taşıma veya bulundurma ruhsatı verilen kişilerden sonradan 16 ncı maddede belirtilen hallerden birine girmesi nedeniyle silah taşıma ve bulundurma şartlarını kaybedenlerin, yeni ruhsat talepleri kabul edilmeyeceği gibi, mevcut silah ruhsatları iptal edilerek, silahlar zaptedilir. Bu silahların, zaptedildiği tarihten itibaren altı ay içinde silah sahibinin isteği dikkate alınarak, silah satın almaya hak kazanmış kişilere devri sağlanır. Bu süre içinde devri sağlanamayan silahlar ilgili kanunlara göre işlem yapılmak üzere adli makamlara intikal ettirilir.
Bu Yönetmeliğin 3 üncü maddesinin birinci fıkrası hükümlerine göre ruhsatı iptal edilen silahlar hakkında da yukarıdaki fıkra hükmü uygulanır.

Taşıma veya bulundurma ruhsatı verilen kişilerin 16.maddede belirtilen bentlerden herhangi birine düşmeleri halinde, ruhsatları iptal edilir bu kişilerin yeni müracaatları kabul edilmez.
7201 sayılı Tebligat Kanunu gereğince 6 (altı) ay içerisinde devir işlemleri tamamlaması hususunda tebligat yapılır, yapılan tebligata rağmen silahlarını devretmeyenlerin silahları, aynı madde gereğince, gerekli adli işlemin yapılması için adliyeye teslim edilir ve söz konusu silahların TCK. 36. maddesi gereğince MÜSADERESİNE karar verilir.

Taşıma veya bulundurma ruhsatına sahip kişilerin vefatı halinde, veraset ilamında kayıtlı bulunan verasetçilerinin birinin adına ruhsata bağlatılır.
Ruhsatlı Silahın Devri
Kanunun 11. maddesinin (a),(b) ve (c) bentlerinde belirtilen hatıra(armağan) silahlar hariç olmak üzere, silah taşıma veya bulundurma ruhsatına sahip kişiler, ruhsatlarında nitelikleri yazılı silahlarını, satış veya hibe yolu ile devredebilirler veya Türk Silahlı Kuvvetlerine veya Emniyet Genel Müdürlüğüne hibe edebilirler.
Ruhsatlı silahların başka bir şahsa devrinin yapılabilmesi için devir almak isteyenin silah taşıma veya bulundurma ruhsatı almasında herhangi bir engel halinin bulunmadığının tespit edilmiş olması gerekir. Silah devrini öngören sözleşme noterce düzenlenir. Silah ve mermiler, ruhsat düzenlenmeden devredilen şahsa teslim edilemez.
MKE. Kurumundan silah satın alma talebi ve İl Makamın onayına istinaden tanzim edilerek kendisine verilen Silah Satın Alma Yetki Belgesi ile satın aldığı silahı yönetmelik maddesi gereğince, 60 (atmış) gün içerisinde ruhsata bağlatmak zorunluluğu bulunduğundan belirtilen sürede müracaat etmeyenler hakkında adli işlem yapılmaktadır.

Satın Alınabilecek Silah ve Mermi Miktarı
Valilerce, taşıma veya bulundurma amacıyla ruhsata bağlanmak üzere silah satın alma izni verilen gerçek kişilerle kurum, kuruluş veya işyeri demirbaşına kayıt edilecek her silah için, yıllık en fazla bin adet mermi satın alınabilir.


Ruhsat sahiplerinin müracaatları halinde, İl Makamından alınan bir onayla, mevcut bayilerden 1000 (bin) adet mermi satın alması için Mermi E Şifresi verilir. Bu şifre alındığı tarihinden itibaren o yıl içinde geçerli olup, her yıl müracaatlar 01/01/20….—31/12/20…. tarihleri arasında kabul edilir.

Taşıma ve bulundurma ruhsatına sahip kişiler, İl Makamından silah nakil belgesi almak koşuluyla, ruhsatlarına kayıtlı bulunan silahlarında meydana gelecek arızalarının tamir veya tadilat için açık adresleri belirtilen, İlimiz merkezinde ve ilçelerimiz merkezinde mevcut bulunan silah tamir yerlerine müracaat ederek, yönetmelikte belirtilen basit tamiratları yaptırabilirler.
Vefat Halinde Yapılacak İşlemler
Taşıma ya da bulundurma ruhsatı verilen kişilerin vefatı halinde, bu kişilere ait silahın, mirasçılarının tümünün muvafakatı ile aralarından birine, kanuni bir engel yok ise devri sağlanır. Mirasçıların aralarında anlaşamamaları halinde, vali, bu hususta verilecek yargı kararına kadar geçerli olmak üzere silahı mirasçılardan birinin adına geçici olarak ruhsata bağlayabilir.
Ruhsat Verilmesini Engelleyen Haller
Madde 16 – (Değişik: 17/7/2017 - 2017/10643 K.)
Aşağıda belirtilen kişilere hiçbir şekilde ateşli silah ve mermilerini taşıma ya da bulun-durma izni verilmez ve verilmiş ruhsatlar iptal edilir.
a) Ateşli silahla işlenen suçlardan mahkum olanlara.
b) Ruhsatlı silahıyla suç işleyenlere veya silahın muhafazasındaki ihmali ya da kusuru neticesi başkaları tarafından bir suç işlenmesine veya intihar ya da intihara teşebbüs edilmesine neden olanlara.
c) Taksirli suçlar hariç bir yıldan fazla hapis cezasına mahkum olanlara.
d) Zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, her türlü kaçakçılık, bilişim alanındaki suçlar, ihaleye fesat karıştırma, yağma, uyuşturucu, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 282 nci maddesinin ikinci fıkrası hariç olmak üzere suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, suç işlemek amacıyla örgüt kurma veya yönetme ya da üye olma, insan ticareti, organ ve doku ticareti, kişilerin hayatı, sağlığı veya malvarlığı bakımından tehlikeli olacak biçimde ya da kişilerde korku, kaygı veya panik yaratabilecek tarzda silahla ateş etme veya patlayıcı madde kullanma, fuhuş, sistemi engelleme, bozma, verileri yok etme veya değiştirme, kasten öldürme, silahla kasten yaralama veya çocukların cinsel istismarı suçlarından en az birinden dolayı mahkum olanlara.
e) Devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, Devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, terör eylemlerine katılma veya bu gibi eylemleri tahrik ve teşvik suçlarından en az birinden dolayı mahkum olanlara.
f) Taksirle veya basın ve yayın yoluyla işlenenler hariç olmak üzere değişik zamanlarda işlediği aynı veya farklı türden ikiden fazla suçtan dolayı mahkum olanlara.
g) Ruhsatlı silahını geçici de olsa başkalarına verdikleri için mahkum olanlara.
h) Kanunun 4 üncü maddesinde yazılı silahlardan birini kullanmak suretiyle suç işleyen ve bu suçtan dolayı mahkum olanlara.
ı) Ruhsatların veriliş nedenleri ortadan kalktığı halde durumu ruhsatı veren makama altı ay içinde bildirmeyen ruhsat sahiplerine.
i) Spor maksatlı olarak spor federasyonlarının demirbaşına kayıtlı silahları amacı dışında kullananlara.
j) Mahkeme kararı ile veya haklarında verilen mahkumiyet kararının sonucu olarak Türk Silahlı Kuvvetlerinden çıkarılanlara, rütbesinin geri alınmasına hükmolunanlar ile 6413 sayılı Kanun hükümleri uyarınca ayırma işlemine tabi tutulanlara, 3269 sayılı Kanunun 16 ncı maddesinin üçüncü fıkrası ve 3466 sayılı Kanunun mülga 15 inci maddesi uyarınca disiplinsizlik ya da ahlaki durum sebebiyle ayırma işlemine tabi tutulanlara, 3269 sayılı Kanunun 12 nci maddesi uyarınca başarısız görülenler ile 3466 sayılı Kanunun 13 üncü ve 16 ncı maddeleri uyarınca ilişikleri kesilenlere veya 1402 sayılı Kanunun 2 nci maddesi gereğince emekli edilenler ile disiplin kurulları ya da mahkeme kararıyla veya kanuni düzenleme ile meslekten ya da Devlet memurluğundan çıkarılanlara veya haklarında verilen mahkumiyet kararı sonucu memuriyetle ilişiği kesilenlere ya da milli güvenliğe tehdit oluşturan terör örgütlerine aidiyeti, iltisakı veya irtibatı nedeniyle kamu görevinden çıkarılanlara.
k) Kısıtlı olanlar ile kamu hizmetinden yasaklılara.
l) Psikolojik, nörolojik ve fiziki rahatsızlıkları olanlara.
m) Yirmibir yaşını bitirmemiş olanlara.
Birinci fıkranın (a) bendi ile (c) bendi kapsamına girenlere affa uğramış olsalar bile ateşli silahlar ile mermilerini taşıma ya da bulundurma izni verilmez. Bu fıkra hükmü suç olmaktan çıkan bir fiil nedeniyle hüküm giymiş olanlar hakkında uygulanmaz. Birinci fıkranın (ı) bendi kapsamına girenlere Kanunun 6 ncı maddesinin birinci fıkrasında belirlenen idari para cezasını ödemeleri kaydıyla tekrar ruhsat verilebilir.
Kanunun ek 1 inci maddesinde silahla girilmesi yasaklanan yerlere silahla giren veya buralarda silah taşıyan kişilerin silah ruhsatları bulundurmaya çevrilir. Ön ödeme veya mahkumiyet kararındaki adli para cezasının infaz edildiği veya düştüğü tarihten itibaren beş yıllık süre geçmediği takdirde, bu kişilere taşıma ruhsatı verilmez.
Birinci fıkranın (a), (b), (d) ve (e) bentlerinde belirtilen suçlardan dolayı hakkında kovuşturma yapılan kişiye kovuşturma sonuçlanıncaya kadar, milli güvenliğe tehdit oluşturan terör örgütlerine aidiyeti, iltisakı veya irtibatı nedeniyle görevden uzaklaştırılan kişiye ise tekrar göreve iade edilinceye kadar silah ruhsatı verilmesine ve yenilenmesine ilişkin işlemler bekletilir ve silah ilgili birimce emanete alınır.
Bu maddede belirtilen mahkumiyet, kesinleşmiş mahkumiyettir.
Mahkemelerce verilen hapis cezaları, adli para cezasına çevrilmiş olsa dahi bu maddenin uygulanmasında hapis cezası esas alınır.
Daha fazla göster

 
 
 
 
 
 

MÜDÜRLÜĞÜMÜZ

  • İl Emniyet Müdürümüz
  • Hakkımızda
  • Etik İlkeleri
  • Tarihçe
  • Şube Müdürlükleri
    • Asayiş Şube Müdürlüğü
    • Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü
    • Çevik Kuvvet Şube Müdürlüğü
    • Çocuk Şube Müdürlüğü
    • Havalimanı Şube Müdürlüğü
    • Göçmen Kaç. Müc. ve Hudut Kapıları Şube Müdürlüğü
    • Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Ş. Müd.
    • Bilgi Teknolojileri ve Haberleşme Şube Müdürlüğü
    • Özel Güvenlik Şube Müdürlüğü
    • Polisevi Şube Müdürlüğü
    • Silah ve Patlayıcı Maddeler Şube Müdürlüğü
    • Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğü
  • İlçe Emniyet Müdürlükleri / Amirlikleri
  • Projelerimiz
    • ÇOGEP Projesi
  • Polisevi
  • Şehitlerimiz
  • Sıkça Sorulan Sorular

HİZMETLERİMİZ

  • Kolluk Gözetim İhbar / Şikayet
  • Silah İşlemleri
  • Özel Güvenlik İşlemleri
  • Eğitim İşlemleri
  • Kamu Hizmet Standartları

İŞLEMLER

  • İhbar
  • EDS Noktaları
  • Sınav Sonuç
  • e-Devlet Hizmetleri
  • Kiralık Araç Bildirim Sistemi

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular
  • Kamu Spotları

İLETİŞİM

  • İl Emniyet Müdürlüğü
  • İlçe Emniyet Birimleri
  • Polis Merkezi Amirlikleri
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • İl Emniyet Müdürümüz
    • Hakkımızda
    • Etik İlkeleri
    • Tarihçe
    • Şube Müdürlükleri
      • Asayiş Şube Müdürlüğü
      • Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü
      • Çevik Kuvvet Şube Müdürlüğü
      • Çocuk Şube Müdürlüğü
      • Havalimanı Şube Müdürlüğü
      • Göçmen Kaç. Müc. ve Hudut Kapıları Şube Müdürlüğü
      • Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Ş. Müd.
      • Bilgi Teknolojileri ve Haberleşme Şube Müdürlüğü
      • Özel Güvenlik Şube Müdürlüğü
      • Polisevi Şube Müdürlüğü
      • Silah ve Patlayıcı Maddeler Şube Müdürlüğü
      • Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğü
    • İlçe Emniyet Müdürlükleri / Amirlikleri
    • Projelerimiz
      • ÇOGEP Projesi
    • Polisevi
    • Şehitlerimiz
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Gözetim İhbar / Şikayet
    • Silah İşlemleri
    • Özel Güvenlik İşlemleri
    • Eğitim İşlemleri
    • Kamu Hizmet Standartları
  • İŞLEMLER
    • İhbar
    • EDS Noktaları
    • Sınav Sonuç
    • e-Devlet Hizmetleri
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM
    • İl Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Emniyet Birimleri
    • Polis Merkezi Amirlikleri

© Samsun Emniyet Müdürlüğü

 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız